Pohjois-Karjalan hankintatoimi kilpailutti sähkötöiden ja sähkötarvikkeiden hankinnan Tohmajärven kunnalle tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti sopimuskaudelle 1.3.2025 - 28.2.2027 + yhden (1) vuoden + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus. Sopimus jatkuu yhdellä (1) + yhdellä (1) vuodella ajalle 1.3.2027 - 29.2.2028 sekä 1.3.2028 - 28.2.2029, ellei Pohjois-Karjalan hankintatoimi irtisano sopimusta päättymään sopimuskauden tai ensimmäisen optiokauden loppuun. Jos sopimus irtisanotaan, se tehdään viimeistään kuusi (6) kuukautta ennen sopimus-/optiokauden päättymistä kirjallisesti. Mikäli sopimus jatkuu, sovelletaan optiokaudella hankintasopimusta entisin ehdoin, sen mukaisesti kuin ne ovat voimassa sopimuskauden päättyessä. Tarjouksen jättäessään ja allekirjoittaessaan hankintasopimuksen sopimustoimittaja sitoutuu omalta osaltaan siihen, että sopimus jatkuu mainitun määräajan, mikäli Pohjois-Karjalan hankintatoimi niin haluaa. Hankinta koskee tuntihinta ja laskutustyöurakka-tyyppisesti tehtäviä sähkötöitä Tohmajärven kunnan alueella. Pääsääntöisesti työt tehdään projektiluontoisesti niin, että palveluntuottaja vastaa kokonaisuutena työn toteutukseen liittyvistä tehtävistä kustannuksineen sisältäen sähköasennustensa käyttöönottotarkastuksen sekä sähkötöidensä valvonnan. Hankinnalla täydennetään Tohmajärven kunnan omana työnä tehtävien sähkötöiden resursseja. Tilaaja pidättää oikeuden suorittaa hankinnan kohteen mukaisia sähkötöitä myös omana työnään sekä voi tapauskohtaisesti hankkia itse myös käytettävät tarvikkeet puitesopimukseen kuulumattomalta toimittajalta. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. Hankintamalli on kolmen (3) toimittajan puitejärjestely, jossa valittujen toimittajien kanssa tullaan tekemään tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaiset erilliset sopimukset. Tilaaja tekee tilauksen suoraan valitulta toimittajalta seuraavan toimintamallin mukaisesti: Jokaisesta toimeksiannosta tehdään erillinen hankekohtainen tilaus. Toimeksiannot tehdään puitejärjestelyyn valituilta toimittajilta kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Kokonaistaloudellinen edullisuus arvioidaan ottaen huomioon mm. tuntiveloitushinta, kilometrikorvaus, matkakorvaus, tarvikealennukset, vastaavanlaisten kohteiden tuntemus, aikataulu sekä toimittajan resurssit. Valintaperusteet eivät ole tärkeysjärjestyksessä. Kokonaistaloudellisen edullisuuden selvittämiseen tilauksia tehdessä käytetään tarjouksessa esitettyjä tietoja. Kun tilaajalle on kertynyt sopimuskaudella kokemusta puitejärjestelyn toimittajien työn laadusta ja osaamisesta, tilaaja voi käyttää kokemustaan osana kokonaistaloudellisen edullisuuden arviointia. Tarjouspyynnössä mainittujen tuotteiden lisäksi tilaaja voi puitejärjestelyn perusteella tarvittaessa hankkia myös muita tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita ja niiden hankinnassa tulee noudattaa samaa hinnoitteluperiaatetta kuin tarjotuille tuotteille. Tilaukset suoritetaan tarpeen mukaan. Sopimuskauden aikana ei sitouduta vähimmäistilausmääriin ja hankitaan ainoastaan käytettävissä olevien määrärahojen sallima määrä. Tarjouspyynnössä mainitut määrät pyydetään tarjousten vertailua varten, eivätkä sido tilaajia. Yli 50 000 €:n (alv 0 %) toimeksiannot kilpailutetaan erikseen. Tilaaja pidättää itsellään oikeuden kilpailuttaa erikseen myös alle 50 000 € (alv 0%) arvoiset selkeästi erilliset urakat.
EV-Sähkö Oy - Kontio-Sähkö Oy - Talosäätö Oy -